Kamui Kobayashi, ancien pilote de Formule 1 remplace le retraité Alex Wurz. Il rejoint Stéphane Sarrazin et Mike Conway. Le pilote de réserve et tous les détails techniques de la TS050 seront révélés lors du prologue WEC le 24 Mars sur le circuit Paul Ricard.
 
 
 
Au niveau des pilotes, les champions du monde d'endurance 2014, Anthony Davidson et Sébastien Buemi sont associés à Kazuki Nakajima pour une deuxième saison consécutive.
 
La TS040 show-car affiche une nouvelle livrée noire, blanche et rouge qui sera modifié pour l'hybride TS050.

Toshio Sato, président de l'équipe: "Pour la saison 2016, nous aurons une équipe de pilotes très forte. Kamui a montré sa vitesse et son engagement lors des essais, c'était une décision relativement facile de le choisir pour remplacer Alex. Nous savons qu'il est capable de faire du bon travail aux côtés de Stéphane et Mike. Je crois que nous avons deux équipes de pilotes qui seront en mesure de tirer le meilleur parti de l'hybride TS050. Pour 2016, qui sera une saison importante pour nous, je crois que nous avons les pilotes et la voiture pour réussir ".
 
Anthony Davidson: «J'ai hâte de démarrer cette nouvelle saison avec cette voiture entièrement nouvelle qui nous l'espérons, nous ramenera au sommet du WEC. C'est une bonne chose de conserver l'équipage. J'ai d'excellentes relations de travail avec Sébastien et Kazuki et je pense que nous lutterons pour la victoire cette année.".

Sébastien Buemi: «Je suis heureux et fier d'être un pilote TOYOTA GAZOO Racing en WEC pour une cinquième saison et je suis impatient de relever le défi. L'endurance est un travail d'équipe et je pense que moi-même, Anthony et Kazuki nous formons un équipage très fort.

Kazuki Nakajima: «C'est formidable de faire partie de cette équipe, à nouveau aux côtés d'Anthony et de Sébastien. Nous avons beaucoup appris lors de saison 2015 qui fût difficile. Je crois que nous allons revenir plus fort cette saison. Nous sommes tous motivés pour obtenir des succès avec l'hybride TS050 et tout le monde travaille d'arrache-pied pour atteindre cet objectif ".

Stéphane Sarrazin: «Je suis vraiment fier de faire partie de l'équipe TOYOTA GAZOO Racing en WEC. Je suis heureux d'être conduite avec Mike et Kamui. Je travaillais très bien avec Mike l'année dernière et je suis sûr que ce sera la même chose avec Kamui. c'est un pilote rapide et nous partageons tous la même volonté de gagner.".

Mike Conway: "La saison dernière marquait mes débuts dans une LMP1. Maintenant je dois pouvor tirer les bénéfices de cette expérience. Je souhaite la bienvenue à Kamui dans notre voiture; Je suis heureux de l'avoir comme équipier et nous avons hâte de travailler avec lui.".

Kamui Kobayashi: «Je suis vraiment excité de piloter cette LMP1 et je tiens à remercier TOYOTA pour cette opportunité. J'ai testé l'hybride TS040 à plusieurs reprises et c'est une voiture impressionnante; la puissance du système hybride en particulier est incroyable. Maintenant, j'ai hâte de voir la nouvelle voiture. Je suis sûr qu'elle nous permettra de faire un bon en avant et  que nous pourrons lutter pour la victoire. J'ai beaucoup de choses à apprendre, mais je sais que mes coéquipiers me viendront en aide pour je puisse être compétitif dés le début de la saison.  Je vais maintenant mettre l'accent sur la préparation afin d'être prêt pour Silverstone ".
 
ts040 show car 2016
TS040 show car avec des nouvelles couleurs qui seront ajustées pour la future TS050
 
 
TOYOTA GAZOO Racing today revealed the driver line-up which will lead it into a new era of World Endurance Championship competition.

A completely new TS050 HYBRID car has been developed for this season, with significant changes to all areas, including monocoque, engine and hybrid system to meet the team’s ambitious performance targets.

On the driver front, 2014 World Champions Anthony Davidson and Sébastien Buemi are again joined by Kazuki Nakajima for a second consecutive season together.

In the other car, former TOYOTA Formula 1 racer Kamui Kobayashi steps up from test and reserve driver to a race seat for 2016, replacing the retired Alex Wurz. He will race alongside Stéphane Sarrazin and Mike Conway.

Race numbers for the 2016 season will be revealed on 5 February by the Automobile Club de l’Ouest, organisers of the WEC and the Le Mans 24 Hours.

Kamui’s elevation to a race seat leaves a vacancy as test and reserve driver, which will be announced, along with full technical details of the TS050 HYBRID, at a launch event on 24 March at the Paul Ricard circuit in France.

The new driver line-up was announced earlier today at a TOYOTA GAZOO Racing press conference in Tokyo, Japan, at which the team’s new TOYOTA GAZOO Racing identity was also revealed.
As well as an updated logo, a 2015 show car displayed the new black, white and red livery which will be modified for the TS050 HYBRID. This revised colour scheme follows the team’s adoption of the TOYOTA GAZOO Racing name in May last year, signifying the increasing importance of motorsport to TOYOTA.

Toshio Sato, Team President: “Once again, for the 2016 season we will have a very strong driver line-up. Kamui showed his speed and commitment in testing, so it was a relatively easy decision to select him to replace Alex. We know he is capable of doing a good job alongside Stéphane and Mike. I believe we have two strong driver line-ups who will be able to get the best out of the TS050 HYBRID. With this all-new car, 2016 is a big season for us; I believe we have the drivers and the car to succeed.”

Anthony Davidson: “I can’t wait for the new season, especially with a completely new car which we hope will bring us back to the top in WEC. It’s positive to have a stable driver line-up in our car. I have a great working relationship with Sébastien and Kazuki so I expect to be fighting for wins together this year.”

Sébastien Buemi: “I’m happy and proud to be a TOYOTA GAZOO Racing driver in WEC for a fifth season and I’m looking forward to the challenge. Endurance racing is all about team work and I think myself, Anthony and Kazuki make a really strong combination. I like working with them and I’m ready to go racing again.”

Kazuki Nakajima: “It’s great to be part of this team again, alongside Anthony and Sébastien. We learnt a lot together during a difficult 2015 so I believe we will come back stronger this season. We are all motivated to have success with the TS050 HYBRID and everyone is working flat-out to achieve this.”

Stéphane Sarrazin: “I am really proud to be part of the TOYOTA GAZOO Racing in WEC; we have a great spirit and we never stop pushing. I’m happy to be driving with Mike and Kamui. I worked very well with Mike last year and I am sure it will be the same with Kamui. He’s a quick driver and we all share the same determination to win.”

Mike Conway: “Last season was my first time in an LMP1 at many of the tracks so I was getting stronger at each race. Now I can’t wait for the new season when I have the benefit of that experience. I’d like to welcome Kamui to our car; I’m happy to have him on board and looking forward to working with him.”

Kamui Kobayashi: “I’m really excited to be an LMP1 race driver and I would like to thank TOYOTA for this opportunity. I tested the TS040 HYBRID a few times and it was a seriously impressive car; the power of the hybrid system in particular was amazing. Now I can’t wait to see what the new car feels like; I am sure it will be a big step forward and put us back in the fight at the front. Racing in LMP1 will be a new experience for me and I am looking forward to it a lot. There will be plenty to learn but I know my team-mates will support me and I am sure I can be competitive right from the start. Now my focus is on preparing properly for the new season and being absolutely ready for Silverstone.”
 
Pin It