Ford GTMarino Franchitti, Stefan Mücke, Olivier Pla et Andy Priaulx piloteront la nouvelle Ford GT dans le Championnat du Monde d'Endurance pour Ford Chip Ganassi Racing.Richard Westbrook, Dirk Müller, Joey Hand et Ryan Briscoe conduiront la nouvelle Ford GT dans le Championnat IMSA.

 

 

Stefan Mücke rejoindra l'équipe Chip Ganassi Racing Ford pour les 24 heures de Daytona.

Greatworth PARK, Royaume-Uni, le 5 Janvier 2016 - Ford Chip Ganassi Racing a annoncé aujourd'hui que Marino Franchitti, Stefan Mücke, Olivier Pla et Andy Priaulx ont été sélectionnés pour courir dans le Championnatdu monde d'Endurance FIA (WEC) 2016 au volant de la toute nouvelle Ford GT.

Ford alignera deux voitures dans le championnant WEC FIA et deux voitures dans le Championnat IMSA SportsCar WeatherTech avec l’objectif de réunir les deux équipes en Juin et d’aligner quatre voitures dans sans doute la plus célèbre course d'endurance au monde, les 24 Heures du Mans, cinquante ans après son historique tripé réalisé lors des 24h du Mans 1966.
fordgt 2016

"Ne vous méprenez pas, nous courons pour gagner", déclare Dave Pericak, directeur mondial Ford Performance. "Pour concourir à ce niveau vous avez besoin de la meilleure voiture, la meilleure équipe et les meilleurs pilotes, et nous avons choisi Stefan, Olivier, Andy et Marino pour conduire la Ford GT pour gagner."

Le Britannique Marino Franchitti est spécialiste de l’endurance, il a participé aux 24 heures du Mans à cinq reprises. L’Allemand Stefan Mücke à de multiples victoires WEC à son palmarès, il sait ce qu'il faut pour faire monter sur le podium au Mans. Le Français Olivier Pla possède également une expérience de première plan en WEC. Le Britannique Andy Priaulx a une longue expérience du WTCC (FIA World Touring Car), il a remporté les 24 Heures du Nürburgring et obtenu un podium au Mans.

George Howard Chappell, directeur de l'équipe Ford Chip Ganassi, a déjà mené une équipe à la victoire au Mans à trois reprises.

"Il n’y rien de plus difficile que les 24 Heures du Mans » déclare Howard-Chappell. "Tout doit être parfait et vous avez encore besoin de chance de votre côté pour franchir la ligne en premier. La Ford GT a été construite pour revenir au Mans et nos quatre pilotes savent ce qu’il faut faire pour gagner la compétition la plus difficile dans le monde ".


Mücke va prendre le volant de la Ford GT dans les jours qui viennent, il va rejoindre l'équipe IMSA Ford Chip Ganassi Racing pour des tests du 8 au 10 janvier pour préparer les 24 heures de Daytona,.
Mücke sera le troisième pilote de la Ford GT #67 lors des 24heures de Daytona, qui auront lieu les 30 et-31 Janvier aux côtés de Ryan Briscoe et Richard Westbrook.

La toute nouvelle Ford GT est très particulièrement aérodynamique. Le châssis est en fibre de carbone. La partie mécanique est assurée par un nouveau moteur Ford EcoBoost V6 bi-turbo.



Marino Franchitti a remporté les 12 Heures de Sebring avec le Chip Ganassi Racing-en 2014
"Dès mon premier essai dans la Ford GT je suis tombé amoureux d’elle. C’est incroyable de participer au retour de Ford en compétition et d'aller au Mans, 50 ans après la première victoire de Ford."

Stefan Mücke connaît bien le Championnat du Monde d'Endurance. « Je suis très heureux de faire partie de ce programme. Le Mans est une course très spéciale pour tous les pilotes. C’est la course que tout le monde souhaite gagner »

Olivier Pla est un pilote très secret. Il est calme et extrêmement rapide. "C'est un grand honneur pour moi de représenter Ford - la Ford GT est une voiture très spéciale et c’est un privilège pour moi de la piloter. Le niveau de compétition va être incroyablement élevé en WEC et j’ai hâte d’être en course. Personnellement, en tant que Français, s’aligner au Mans en tant que pilote Ford GT sera quelque chose de très spécial ".

Andy Priaulx est triple champion du monde en Touring Car. Il a remporté les 24 Heures du Nürburgring, les 12 Heures de Sebring, et obtenu un podium au Mans. J’ai hâte de prendre le volant de la voiture. Tous les fans de sport automobile se souviennent des Ford GT40 et c’est un réel privilège que de faire partie de ce programme, 50 ans après la victoire historique de Ford au Mans.
 
Pilotes Ford 2016
 
 
Marino Franchitti, Stefan Mücke, Olivier Pla and Andy Priaulx to race the all-new Ford GT in FIA World Endurance Championship for Ford Chip Ganassi Racing
 
Follows US announcement that Richard Westbrook, Dirk Müller, Joey Hand and Ryan Briscoe will race the all-new Ford GT in the IMSA WeatherTech SportsCar Championship
 
Mücke to join Ford Chip Ganassi Racing Team for Rolex 24 at Daytona this month
 
GREATWORTH PARK, U.K., 5 January 2016 –  Ford Chip Ganassi Racing today revealed that Marino Franchitti, Stefan Mücke, Olivier Pla and Andy Priaulx have been selected to race in the 2016 FIA World Endurance Championship (WEC) at the wheel of the all-new Ford GT.
 
Ford is running two cars in the FIA World Endurance Championship and two in the IMSA WeatherTech SportsCar Championship. The intention is for the two teams to come together in June for a four-car effort at arguably the most famous endurance race in the world, the Le Mans 24 Hours, fifty years after its historic 1-2-3 finish. The FIA WEC will visit a further three locations in Europe: Silverstone (UK), Nürburgring (Germany) and Spa (Belgium).
“Make no mistake, we are racing to win,” said Dave Pericak, Ford Performance global director.  “To compete at this level you need the best car, the best team and the best drivers, and we have selected Stefan, Olivier, Andy and Marino to drive the Ford GT to take on the best in the world.”
 
“I’m excited to be at team HQ in the UK to launch the WEC team,” said Chip Ganassi, owner of Ford Chip Ganassi Racing. “Just like when we announced the Ford GT drivers for the Weathertech Sportscar Championship last month, we’ve again chosen drivers with heart, speed and proven endurance racing credentials. It’s a global team running in two championships and I can’t wait for the racing to begin.”
 
Briton Marino Franchitti is an endurance-specialist and has raced at Le Mans no less than five times. Stefan Mücke, from Germany, has multiple WEC victories under his belt and knows what it takes to make it onto the podium at Le Mans. Frenchman, Olivier Pla, also has first-hand experience of the fierce competition in WEC. Briton Andy Priaulx is a three-time FIA World Touring Car Champion who has also won one of the world’s toughest endurance races - the Nürburgring 24 Hours - and stood on the podium at Le Mans.
 
WEC Ford Chip Ganassi Racing team principal – Multimatic’s George Howard-Chappell – has already led a team to victory at Le Mans on three occasions.
“It doesn’t get any more competitive than the Le Mans 24 Hours but that is what makes winning it so special,” said Howard-Chappell. “Everything has to be perfect and even then you still need luck on your side to cross the line first. The Ford GT has been built to return to Le Mans and these four drivers all know what it takes to compete against the toughest competition in the world.”
 
Mücke will get behind the wheel of the Ford GT very soon as he joins the IMSA Ford Chip Ganassi Racing squad for the Roar Before the Rolex 24 at Daytona, Jan. 8-10. Mücke will become the third driver in the #67 Ford GT entry at the Rolex 24 at Daytona, which takes place on January 30-31 alongside Ryan Briscoe and Richard Westbrook.
 
The all-new Ford GT is the pinnacle of Ford innovation in aerodynamics and lightweight carbon fibre construction. It is powered by a new twin-turbo Ford EcoBoost V6 engine, the most powerful EcoBoost production engine ever.
 
 
Introducing the WEC Ford Chip Ganassi Racing Drivers
 
Marino Franchitti is part of a family where performance is hard-wired into their DNA. He won the 12 Hours of Sebring with Chip Ganassi Racing-Ford in 2014 - Ford's first overall win there since 1969.
“From my first test in the Ford GT I fell in love with it and just wanted to drive it more and more. It’s incredible to be part of Ford’s return to international GT racing and to go to Le Mans 50 years after Ford’s first win there will be extremely special.” Franchitti said. “The car feels great to drive; the new LM GTE rules certainly move the performance of a GT car to new levels and Ford and their partners have built a fantastic car.”
 
Stefan Mücke is a proven race winner. The German has competed in the GTE Pro class of WEC since the series’ formation in 2012, and knows the World Endurance Championship inside and out.
“I’m very excited to be part of such a great programme, especially with the history that the Ford GT has at Le Mans,” Mücke said. “Le Mans is a very special race for every driver. It is the one that we all want to win because it is such a difficult thing to do. I have come close in the past and now I hope that with Ford we can go all the way.”
 
Olivier Pla is one of sportscar racing’s best-kept secrets. The quiet Frenchman is known for his incredible car control and knows what it takes to win at the highest level.
“It's a huge honour for me to represent Ford - the Ford GT is a very special car and it is a privilege for me to drive it. The level of competition is going to be incredibly high in WEC and I can’t wait to race. Personally as a Frenchman, lining up at Le Mans as a Ford GT driver will be something very special.”
 
Andy Priaulx is a triple World Touring Car Champion who has won the Nürburgring 24 Hours, the Sebring 12 Hours, and stood on the podium at Le Mans.
“A new project is always exciting but for me to be driving for Ford in the WEC is just on another level,” Priaulx said. “I can’t wait to get behind the wheel of the car and start the preparations for the season. Any motorsport fan will remember the iconic Ford GT40 cars of the past, and for me to be part of this programme 50 years after Ford’s historic win at Le Mans is such a privilege. 
 
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