24h du Mans 2018 Alonso au départ

alonso toyotaFernando Alonso, 36 ans, fera ses débuts au volant d’une LMP1 à Spa-Francorchamps en mai et participera à toutes les épreuves de la saison 2018-2019 qui n’entrent pas en conflit avec les exigences de son calendrier en Formule 1.
 
 
 
L’équipe Toyota a officiellement soumis son engagement à l’Automobile Club de l’Ouest et participera aux huit épreuves de la saison 2018-2019 avec deux voitures hybrides. L’objectif est de remporter les 24 Heures du Mans et les titres de Champion du Monde WEC.
 
TOYOTA GAZOO Racing utilisera à nouveau la TS050 HYBRID, forte de 1 000 ch, qui a remporté cinq des neuf courses en 2017. Le développement de la technologie hybride demeure un élément essentiel de la participation de Toyota aux épreuves d’endurance dans le cadre de l’engagement de l’entreprise à produire des voitures toujours meilleures.
 
Les équipages des deux TS050 HYBRID sont maintenant confirmés. Celui de la voiture #7 reste inchangé avec Mike Conway, Kamui Kobayashi et José María López.
 
La TS050 HYBRID #8 sera quant à elle confiée à Sébastien Buemi et Kazuki Nakajima, rejoints par le double Champion du Monde de Formule 1 Fernando Alonso.
 
Fernando, 36 ans, fera ses débuts au volant d’une LMP1 à Spa-Francorchamps en mai et participera à toutes les épreuves de la saison 2018-2019 qui n’entrent pas en conflit avec les exigences de son calendrier en Formule 1.
Anthony Davidson, qui a remporté cinq courses en 2017 avec Sébastien et Kazuki, restera un membre important de l’équipe en apportant son expérience de Champion du Monde en tant que pilote de réserve et de développement.
Alex Wurz a apporté une contribution importante depuis 2016 comme conseiller de l’équipe et ambassadeur et poursuivra dans ces rôles.

Akio Toyoda, président de TOYOTA Motor Corporation :
« J’ai hâte de voir à quel point TOYOTA GAZOO Racing va grandir quand nos pilotes et tous les membres de l’équipe mettront en pratique tout ce qu’ils ont déjà appris en endurance et que s’y ajoutera l’expérience de Fernando. Toute l’équipe est très enthousiaste de cette opportunité de croissance. À travers le défi des courses du Championnat du Monde d’Endurance, et en particulier des routes épuisantes des 24 Heures du Mans, TOYOTA GAZOO Racing fera de son mieux avec Fernando pour dominer la compétition. »
 
Hisatake Murata, président de l’équipe :
« Cette saison du Championnat du Monde d’Endurance est unique car elle inclut deux éditions des 24 Heures du Mans, donc nous l’attendons tous avec impatience. Je suis sûr que nos équipages sont très forts. Fernando débute en WEC mais il apporte la vitesse et l’expérience acquises au cours de ses nombreuses années au sommet de son sport.
Nous sommes tous très enthousiastes de travailler avec lui mais l’endurance est un effort d’équipe et nous savons que tous nos pilotes sont très performants. Je tiens à remercier Anthony pour son approche professionnelle dans des circonstances difficiles. Il reste un membre important de nos équipages et sera très occupé cette saison. »
 
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TOYOTA GAZOO Racing can confirm its drivers for the 2018-19 FIA World Endurance Championship (WEC) season, with Fernando Alonso joining the line-up.
The team has officially submitted its entry to the Automobile Club de l’Ouest and will participate in all eight rounds of the 2018-19 season with two hybrid-powered race cars as it targets victory in the Le Mans 24 Hours and the WEC World Championships.
 
TOYOTA GAZOO Racing will again utilise its 1,000hp TS050 HYBRID car, which won five of nine races in 2017. Development of hybrid technology remains an integral element of TOYOTA’s participation in endurance racing as part of the company’s commitment to making ever-better road cars.
 
The driver line-ups for the two TS050 HYBRIDs are now confirmed, with the #7 car competing with an unchanged line-up of Mike Conway, Kamui Kobayashi and José María López.
The #8 TS050 HYBRID features a revised driver line-up, with Sébastien Buemi and Kazuki Nakajima joined by two-time Formula 1 World Champion Fernando Alonso.
Fernando, 36, will make his LMP1 race debut at Spa-Francorchamps in May and will compete in all rounds of the 2018-19 season which do not conflict with his existing Formula 1 obligations.
Anthony Davidson, who won five races in 2017 alongside Sébastien and Kazuki, will remain an important member of the team, bringing his World Championship-winning experience to a new role as Reserve and Development Driver.
 
Two-time Le Mans winner Alex Wurz will continue as Team Advisor and Ambassador having made a significant contribution since taking the position in 2016.
Akio Toyoda, President, TOYOTA Motor Corporation: “I am looking forward to seeing how much TOYOTA GAZOO Racing will grow when our drivers and all team members take what they have learned thus far in endurance racing and add to it what they will gain from Fernando’s experience. The entire team is excited about this opportunity for growth. Through the challenge of WEC endurance races and, among those, on the grueling roads of the Le Mans 24 Hours, TOYOTA GAZOO Racing will do its best, together with Fernando, to outdrive the competition.”
Hisatake Murata, Team President: “This WEC season is unique because it features two editions of the Le Mans 24 Hours so we are all looking forward to it. I believe we have an extremely strong driver line-up with real strength in depth. Fernando is a rookie in WEC but he brings speed and experience gained from many years at the top of his sport. We are all excited to work with him but endurance racing is a team effort and we know all of our drivers are performing to a very high level. I would like to thank Anthony for his professional approach in difficult circumstances; he remains a strong part of our driving line-up and he will be busy this season.”
 
Fernando Alonso: “I am very excited to participate in the Le Mans 24 Hours for the first time. It is a race which I have followed closely for a long time and it has always been an ambition of mine to participate. Endurance racing is a different discipline compared to single-seaters and it will be an interesting challenge. I am looking forward to working together with, and learning from, Sébastien and Kazuki, who are both very experienced endurance drivers. It will be a learning curve for me but I am ready for this challenge and I can’t wait to get started.”
 
Full text of Akio Toyoda statement:
“I want to drive an LMP1 car…”
“I want to race in Le Mans…”
“I want to win…”
 
To Fernando Alonso, I say thank you so much for choosing Toyota as a partner for making your Le Mans dream come true.
I am extremely thrilled that Fernando, who has battled it out in numerous races and seen things that nobody on our team has ever experienced, will be driving for TOYOTA GAZOO Racing.
I believe that having Fernando get behind the wheel for our team will only make our cars better.
I am looking forward to seeing how much TOYOTA GAZOO Racing will grow when our drivers and all team members take what they have learned thus far in endurance racing and add to it what they will gain from Fernando’s experience. The entire team is excited about this opportunity for growth.
 
Through the challenge of WEC endurance races and, among those, on the grueling roads of the Le Mans 24 Hours, TOYOTA GAZOO Racing will do its best, together with Fernando, to outdrive the competition.
And, toward our ultimate aim of providing our customers with ever-better cars, I hope we will be able to race with shared aspirations at heart.
 
We welcome Fernando and, together with Sebastien, Kazuki, Mike, Kamui and José for a total of six drivers, TOYOTA GAZOO Racing will go all out toward achieving all of our goals.
 
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